Efektywne i skuteczne prowadzenie swojego biznesu jest zależne od różnych spraw, nad którymi należy cały czas trzymać kontrolę. Konieczne również będzie podjęcie najróżniejszych decyzji, od jakich niekiedy będzie zależała przyszłości firmy, dlatego niezwykle istotne jest to, żeby mieć na czym te decyzje opierać. Firmy wykorzystują do tych celów najróżniejsze informacje, zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne. Do tych pierwszych zaliczają się wszelakie analizy i raporty sprzedażowe, które są wykonywane w oparciu o dane z przeprowadzanych transakcji. Niejednokrotnie też są zatrudniane niezależne konsultingowe firmy, jakie się zajmują wykonywaniem najróżniejszych badań.
Przeważnie firmy decydują się na rynkowe oraz marketingowe, jakie przez wiele osób są traktowane jako identyczne. A jednak jest między nimi sporo różnic, o jakich warto wiedzieć, jeżeli będzie się chciało je prawidłowo interpretować. Jeżeli bowiem zostaną one wykorzystane do podjęcia istotnych decyzji wiążących się z rozwojem czy inwestycjami, to trzeba dokładnie wiedzieć, co oznaczają. Dość trudne do interpretacji czy wykonania są badania rynkowe, jednak bardzo dużo powiedzieć one mogą na temat tego, jak dana firma funkcjonuje w skomplikowanych mechanizmach rynkowych. W trakcie tego typu badań są między innymi analizowane zjawiska podaży i popytu, zachowania i preferencje klientów, a także trendy w kształtowaniu się cen.
Mogą też dostarczyć przydatnych informacji na temat procesów dystrybucji, co umożliwi zaplanowanie odpowiednich działań. Z kolei badania marketingowe są ściśle powiązane ze sprzedażą, i należy je interpretować wspólnie. Ich podstawowym celem jest ocenienie tego, jak konkretna firma prezentuje się na rynku i jaką zajmuje tam pozycję. Ocena sprzedażowych wyników, wizerunku marki czy weryfikacja skuteczności prowadzonych działań promocyjnych to jedynie niektóre elementy tego typu badań. Można dzięki nim przede wszystkim ocenić miejsce, w jakim dany biznes się znajduje, ale też odpowiednio zaplanować działania w celu poprawienia i umocnienia pozycji.
+Tekst Sponsorowany+