Kebaby cieszą się bez przerwy ogromną popularnością, z tego też powodu wiele osób rozważa poważnie rozpoczęcie takiego biznesu. Można sprzedaż kebabów rozwinąć pod swoją marką, lecz wymaga to sporego nakładu na rozwój i promocję. Ciekawym rozwiązaniem też będzie pomysł na biznes kebab, która ma sporo zalet, choć oczywiście też i pewne wady. Po pierwsze w przypadku takiej franczyzy dostaje się gotowe, dopracowane w wielu lokalach rozwiązania biznesowe.
Dotyczy to w pierwszej kolejności dostępnego menu, które zostało przetestowane wcześniej w licznych lokalach. Lecz również i reszty, to znaczy reklamy, wyposażenia czy przede wszystkim marki. Pomysł na biznes kebab z franczyzą to przeważnie współpraca z firmą mającą ugruntowane miejsce na gastronomicznym rynku i jest dobrze znana wśród miłośników tej potrawy. A to w praktyce jest bardzo ważne, ponieważ wiele osób przykłada dużą wagę do tego, gdzie się stołuje.
A znak znanego franczyzodawcy to pewność, że wszystko będzie smaczne, świeże i zgodne ze standardami. To, co na pewno przemawiało będzie za zaczęciem biznesu w takiej formie, to wydatki. Rzecz jasna bez inwestycji się nie obejdzie, bo przykładowo do kupienia lub pożyczenia jest jakiś dobry food truck kebab. Tutaj trzeba się liczyć z kosztem rzędu kilkudziesięciu tysięcy, lecz bez problemów można znaleźć pojazd używany, jaki potem będzie można w razie potrzeby sprzedać.
Następną rzeczą jest wyposażenie, lecz to przeważnie leżeć będzie w gestii firmy franczyzowej. Ze względu na potrzebę utrzymania określonych standardów jakości to właśnie ona dostarcza za niewielką opłatą komplet sprzętu. Sprzedaż z food-trucków ma tę zaletę, że daje dużo mobilności i podjechać można do miejsc, w jakich organizowane są różne imprezy i wydarzenia. Jeżeli ktoś chce, to może postawić też oczywiście na stacjonarny biznes kebab, w takiej sytuacji również bez żadnego problemu może starać się o franczyzę. Mogą być nieco inne wymagania, bo będzie trzeba znaleźć jakiś lokal, ale także przynieść to powinno wysokie dochody.