Koniec jachtowego sezonu to dla właścicieli odpowiedni moment, aby się zająć zakonserwowaniem i zabezpieczeniem sprzętu przed zimą. Będzie to zarówno dotyczyć samego jachtu, jak też wyposażenia, które na nim się znajduje, między innymi silnika zaburtowego. Podczas normalnego pływania z tego typu silników korzysta się stosunkowo rzadko, ale są one niezwykle przydatne przy manewrowaniu w portach czy przy jakimś zagrożeniu. Lecz pomimo tego, że nie są często używane, to przynajmniej raz rok powinny być dokładnie przeglądnięte przez mechanika, który się tym zajmuje.
Duża część wytwórców zaleca tego typu serwis silnika gazowego właśnie raz na rok, lecz są też części, jakie należy sprawdzać znacznie częściej. Niektóre z serwisowych czynności wykonać może sam właściciel, jeżeli będzie wiedział jak się za nie wziąć, lecz z większością należy się udać do autoryzowanego warsztatu.
Jest to o tyle istotne, że w czasie tego typu serwisu wymienione zostaną wszystkie potrzebne materiały eksploatacyjne, ale też i zostanie przeprowadzona szczegółowa kontrola stanu technicznego. Odpowiednio wczesna diagnoza ograniczy przede wszystkim niebezpieczeństwo jakieś bardziej poważnej usterki, a w wielu przypadkach naprawa silników jachtowych wiązać się może z dość wysokimi kosztami. Dlatego też nie można o tym zapominać, zwłaszcza że na taki serwis będzie kilka długich zimowych miesięcy. Systematycznie sprawdzany sprzęt na pewno się odwdzięczy płynną i wydajną pracą, a również tym że nie zawiedzie w sytuacjach, kiedy okaże się być potrzebny.
+Tekst Sponsorowany+